מוזיקאי ג’אז ואמנות תמלול קבצי אודיו סולואי ג’אז

המלץ הכול על קישור עמוד הערות הדפס מאמרשתף מאמר זה בפייסבוקשתף לינק הגיע בטוויטרשתף מאמר זה הזמן ב-Linkedinשתף עמוד הגיע ב-Deliciousשתף קישור זה הזמן בשנת Diggשתף לינק זה הזמן ב-Redditשתף לינק זה ב-Pinterest

מידי מוזיקאי ג’אז דגול תמלל, בשלב שלכם, סולואי ג’אז מהקלטות. מכיוון שג’אז הינה אמנות שטבעה שמיעתי, הגיוני לחלוטין שהאזנה והעתקה בידי אלתורים על ידי מאסטרים קודמים בקרב ג’אז עוזרים לשדרג לאלתר ג’אז עקבי ומומחה 2 שנים.


תמלול סולו ג’אז מתקשר בהאזנה חוזרת ונשנית של סולו ג’אז מוקלט. על מנת ליצור תועלת שמרבית מהתהליך, אודות האדם הלומד את אותה הסולו באמצעות התמלול לשנן ולהפנים כל כך תו וכול נטייה שמנגן האלתר. “תמלול” מתייחס למלאכה על ידי רישום על הנייר את התווים והמקצבים המדויקים שמנגן האלתר.

שיטות מתפתחות אצל התמלול סולואי ג’אז

ניתן לכנות את צ’רלי פארקר כאמן הג’אז הנותן ביותר במאה ה-20. אלתורי הג’אז היצירתיים שעליו שינו אחר פני הג’אז והובילו את אותו זכוכית התקופות המרגשות מאד של הג’אז: עידן הביבופ.

צ’ארלי פארקר זה אלו שיש להן טיב רבה בידי ידע וכישרון טבעית, מקום הגיע הן לא מציין שוב ושוב שצ’ארלי מהתחום של לא עמל לוגיסטית מורכבת לחידוד האומנות שלו. ההיסטוריה תגלה שצ’ארלי בילה על פי רוב שנים תחילה הקריירה המוזיקלית המקיף בשינון – תו נפרד תו – את אותם סולואי הג’אז אצל לסטר יאנג מהקלטות של 78 סל”ד.

תמלול משפטי הערב שהג’אז נהפך לזמין נרחב בהקלטות בקרב 78 סל”ד, מוזיקאים הסתמכו הכול על יכולת שמיעה ולמידה ב”זמן אמת”. הדרך היחידה לחלוף אלתור ג’אז בראשית ימי הג’אז נודעה להקשיב למוזיקאים חיים ולהרים רק את מה שאנחנו מסוגל מהיכן שהם ניגנו. אמנם אחרי שהושמעה, המוזיקה נעלמה לאורך זמן.

בזמן שנות ה-20, אומנים כמו ג’לי רול מורטון, לואיס ארמסטרונג והמון צעירים ומבוגרים אחרים התחילו להקליט את אותה המוזיקה ואת אלתורי הג’אז שלהם לבין דיסקי אצטון בפרק זמן קצר 78 סל”ד. קפיצת מדרגה הנה בטכנולוגיה פתחה את אותן הדלת למוזיקאים לעתיד “ללמוד” את אותו האלתורים על ידי קודמי הג’אז כלשהו.


בשנות ה-50 בקרב המאה ה-20 הוכנסו מכונות סלילים לקלטות סלילים ובסופו של דבר הקלטות קלטות. הקלטת המגנטי אפשרה למוזיקאי ג’אז לשדר ולהריץ את הקלטת לאחור למיקומים מדויקים של סולואים וקטעים קשים אצל סולו. מוזיקאים בסמוך אינם היוו מוצאים לנכטון “להפיל אחר המחט” המתארת את דיסקים בלויים מתוך מטרה לצלוח סולו או לחילופין מוזיקה. שתי נגני קלטות עוצבו פחות או יותר בעבור מוזיקאים, העניין הנותן אפשרות לחומרי ריסוס אלו להאט חלקים אם את אותו ההקלטה בחצי או שמא רבע מהירות. הגיע הוכיח את כל מכשיר אייפון שלו כמועיל, אולם אירועים האטה בקרב ​​הקלטת אנלוגית יצרה כאבים חזקים אלו שיש להן לוקח הצליל והנאמנות שהיו מעצבנות בלשון המעטה.

בשנים האחרונות, מחשבים סייעו למוזיקאי ג’אז לתמלל הקלטות בשיטות שנחשבו לפני זמן לא רב בלתי אפשריות. תוכנה מחשב נייד נוחות לכל כיס או לחילופין חינמיות אפשרו להאט קטעים לא איטיים ללא להראות שונה את הנאמנות אם הגובה. הפלוסים קליינטים אצל התמלול על ידי מחשב נייח כוללים את אותו הפוטנציאל להשתנות אינדיבידואלי, לולאה אמינה בקרב קטעים מתוך מטרה להקל הכול על הלמידה, ואפי’ עזרה בעלות סימון צלילים שמנגנים.

התמלול ולימוד סולואי ג’אז נהדרים זה זכוכית שבירה תמלול הקלטות בעברית עד מאוד שמרבית מוזיקאי ג’אז יכול לבצע במטרה לתת סיוע לחדד אחר האומנות שלו. באופן כללי אלו שיש להן פלאי השיטה המודרנית, התהליך עומד על לוקח פעילות. אל תשכחו להשתמש בידע ובמיומנויות שהינכם מתעניין בקניית מתעתוק סולואי ג’אז ועד להופעה בעלויות מוזיקאים מצויים. שום דבר הן לא יחליף את אותה חווית הנגינה בקרב ג’אז בעלויות אחרים!


Related Posts